Rynek pracy

1     Uczniowie klas maturalnych wzięli udział 8 kwietnia 2021 w spotkaniu online.
Klasy IV HTP, IV BT miały okazję uczestniczyć w zajęcach interaktywnych (ćwiczenia są wykonywane w aplikacjach Menti.com, padlet).
Instytucją, z którą współpracujemy jest - Centrum Wsparcia Rzemiosła, Kształcenia Dualnego i Zawodowego w Koninie.
Temat, który realizowliśmy, to „Jak nadążyć – współczesny rynek pracy”. Tematyka zajęć dotyczy zmian na rynku pracy, kompetencji i zawodów przyszłości oraz dokumentów aplikacyjnych.
Uczestniczący w spotkaniu dowiedzieli   się o cechach obecnego rynku pracy - tego , na którym się pojawią; Agencji Pracy Tymczasowej-czym się zajmuje. O kompetencjach: miękkich, twardych. Wiedzą na co zwrócić uwagę, jak się poruszać szukając pracy. Umiejętnościach, kompetencjach, zawodach przyszłości. Koordynatorem  zajęć jest Agnieszka Smolińska.



Uczniowie klas maturalnych wzięli udział 8 kwietnia 2021 w spotkaniu online.

Klasy IV HTTP, IV BT mieły okazję uczestniczyć w zajęcach interaktywnych (ćwiczenia są wykonywane w aplikacjach Menti.com, padlet).

 Instytucją, z którą współpracujemy jest - Centrum Wsparcia Rzemiosła, Kształcenia Dualnego i Zawodowego w Koninie.

Temat, który realizowliśmy, to „Jak nadążyć – współczesny rynek pracy”. Tematyka zajęć dotyczy zmian na rynku pracy, kompetencji i zawodów przyszłości oraz dokumentów aplikacyjnych.

Uczestniczący w spotkaniu dowiedzieli   się o cechach obecnego rynku pracy - tego , na którym się pojawią; Agencji Pracy Tymczasowej-czym się zajmuje. O kompetencjach: miękkich, twardych. Wiedzą na co zwrócić uwagę, jak się poruszać szukając pracy. Umiejętnościach, kompetencjach, zawodach przyszłości. Koordynatorem  zajęć jest Agnieszka Smolińska.

Wielkanoc tuż tuż

part2     Na naszym szkolnym korytarzu, za sprawą uczniów z technikum architektury krajobrazu i pani Anny Szymańskiej, zadomowiły się wielkanocne zające i baranki. Nie zabrakło też kolorowych jaj. Możemy się poszczycić również olbrzymią pisanką wykonaną przez uczniów mechanizacji rolnictwa pod kierunkiem pana Grzegorza Fili. Oprócz mega pisanki mechanizatorzy wykonali również śliczny koszyczek.

Dzień Nowych Technologii w Edukacji!

nowetechnologie     22 marca 2021 r Dzień Nowych Technologii w Edukacji!
     Z tej okazji  nasi uczniowie Uczestniczyli w dwóch grupach w zajęciach.
     Jedną grupa  uczestniczyła w "Maratonie Naukowym - MÓZG i jego tajemnice" przygotowany w nawiązaniu do odbywającego się w dniach 15 - 20 marca 2021 r. Światowego Tygodnia Mózgu oraz w ramach Dnia Nowych Technologii w Edukacji . Wydarzenie to miało na celu, zwrócenie uwagi na zagadnienia związane z funkcjonowaniem mózgu oraz popularyzację nowych technologii które z powodzeniem możemy wykorzystywać w edukacji - szczególnie obecnie w dobie pandemii.
Wspólnie obejrzeliśmy,  z pomocą opcji spotkań on-line, przy pomocy Teamsa cztery filmy przygotowanych przez Centrum Nowoczesności Młyn Wiedzy w Toruniu i studentów kognitywistyki Uniwesytetu Mikołaja Kopernika  w Toruniu: " (ZA)PAMIĘTAJ", "Jak to jest, że widzimy świat w 3D", "Mózg emocjonalny”, "Jak Cię widzą, czyli o stereotypach w postrzeganiu".
     Spotkanie stanowiło okazję do wzbogacenia wiedzy o mózgu i układzie nerwowym oraz ich działaniu. Nikt nie ma wątpliwości, że mózg jest bardzo skomplikowanym organem, który steruje naszym ciałem i emocjami. Eksperci są zgodni,  mózg warto trenować systematycznie podobnie jak nasze mięśnie a jednym ze sposobów na trening mózgu jest nauka! Duże znaczenie dla naszego mózgu ma również aktywność fizyczna, która korzystnie wpływa na pamięć, zdolność  jasnego myślenia czy umiejętność  planowania. Ważnym  elementem poprawiającym kondycję mózgu jest zbilansowana dieta, ta poprawia koncentrację oraz wpływa na proces uczenia się. Zdrowe żywienie poprawia też samopoczucie a aby nasz mózg lepiej i wydajniej pracował  należy pamiętać, by nasza dieta zawierała: kwasy omega-3,  witaminy D, C, A, E, witaminy z grupy B (w tym kwas foliowy) oraz  minerały: potas, żelazo, magnez, cynk, jod, chrom i mangan.
 Druga grupa w auli w reżimie sanitarnym wzbogacała wiedzę korzystając z nowych technologii  z zakresu:
- rynku pracy –jak się na nim znaleźć, poznała meandry zawodu, przygotowania cv, listu motywacyjnego, CV i rozmowa rekrutacyjna – jak się wyróżnić? | Warsztat dla osób kończących szkołę,
- informacji o zawodzie, jego wymaganiach z Urzędu Pracy.
- CV i rozmowa rekrutacyjna – jak się wyróżnić?
- Netykieta - jak budować dobre relacje.
- Kreatywność , jak wzbogacać swój potencjał.

29 uczniów z naszej szkoły w II etapie ogólnopolskiego konkursu matematycznego “Sapere Aude”

sapare     Miło nam poinformować, że do II etapu ogólnopolskiego konkursu matematycznego “Sapere Aude” zakwalifikowało się aż 29 uczniów z naszej szkoły.  I etap konkursu odbył się 16 marca 2021 r. i  wzięło w nim udział 357 uczniów z 28 szkół prowadzonych przez Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi. Uczestnicy z całej Polski zmierzyli się z zadaniami matematycznymi i logicznymi. Do kolejnego etapu zakwalifikowały się 342 osoby. Średni wynik mieści się w przedziale 60 % - 65 %.
     Zadaniem każdego ucznia przystępującego do I etapu było rozwiązanie testu składającego się z 10 zadań. Najlepsze wyniki wśród uczniów naszej szkoły osiągnęli: Dorota Kubsik (90%), Patrycja Lewandowska (90%), Adrian Matuszewski (90%), Aleksandra Jabłońska (80%), Piotr Słowiński (80%), Marek Szadkowski (80%).
     Kolejny etap już 20 kwietnia 2021 r. Trzymamy kciuki za naszą reprezentację i życzymy powodzenia i kwalifikacji do etapu finałowego.
Nauczyciele matematyki

„Wsparcie kształcenia zdalnego w Zespole Szkół Centrum Kształcenia Rolniczego w Powierciu”

 logolap

Minister Rolnictwa i Rozwoju Wsi/Zespół Szkół Centrum Kształcenia Rolniczego w Powierciu realizują projekt dofinansowany z Funduszy Europejskich pn. „Wsparcie kształcenia zdalnego w Zespole Szkół Centrum Kształcenia Rolniczego w Powierciu”

 

Celem projektu jest podniesienie jakości kształcenia zdalnego w Technikum
i Branżowej Szkole I Stopnia w Powierciu poprzez wyposażenie szkoły w sprzęt niezbędny do prowadzenia kształcenia zdalnego w okresie 15.12.2020 r.-31.03.2021 r.

Planowane efekty projektu:  
•  zakup 100 laptopów do nauki zdalnej

Dzięki laptopom nauczyciele i nauczycielki oraz uczniowie i uczennice będą mogli brać udział w kształceniu zdalnym przy wykorzystaniu sprzętów zakupionych w projekcie.

Wartość projektu:  525 000,00 PLN
Dofinansowanie projektu z UE:  446 250,00 PLN

greckie

librus

logocsw

skrzynka

kowr

logomin

logo ministerstwa

facebook

wiescirolnicze

wiescirolnicze

cke


Dzisiaj jest: Piątek
17 Września 2021
Imieniny obchodzą
Ariadna, Dezyderiusz, Drogosław,
Franciszek, Hildegarda, Justyn, Justyna,
Lambert, Lamberta, Narcyz, Teodora

Do końca roku zostało 106 dni.
Zodiak: Panna

Licznik odwiedzin

473494
DzisiajDzisiaj78
WczorajWczoraj165
Ten tydzieńTen tydzień749
Ten miesiąc Ten miesiąc 2854
WszystkieWszystkie473494